tisdag 10 juli 2012

Ger upp den här boken

Jag hade lagom till semestern införskaffat en bok. Jag kröp upp i soffan för två veckor sedan med höga förväntningar. Alla vet att man måste läsa en bra bit vid första läsningen så man kommer in i boken, vilket jag också gjorde. Läste en bra bit. Men jag kom aldrig in i den. 

Nu har jag läste mer än halva, och jag tycker att den är pest och pina. Eller.. det har jag gjort från första början. Men jag ger inte upp i första taget. Har jag påbörjat något avslutar jag det.

Men när jag fick boken i fejjan förut när jag låg och läste, vaknade jag och tänkte "Anna, du får väl ge dig nån gång". Varför ska jag lägga tid och energi på en dålig bok, när det finns så bra? Nej. Någon måtta får det väl ändå finnas på dumheterna. Ja, det får det sannerligen. Sorry Maria, men det här var inte min kopp te.

Det värsta är att jag nu känner en liten bok-skräck. Hua mig, för att läsa dåliga böcker. Finns det något värre? Ja, det gör det ju förstås. Krig, svält och cancer och bla bla bla.

Nej, jag väntar lite med nästa bok. Jag har annat att sätta tänderna i. Taxfreekatalogen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar