torsdag 26 juli 2012

Slottet, Vasa och Grönan

Ingen kan anklaga oss för att ligga på latsidan här i Stockholm. Igår åkte vi in till stan och gick först lite i Gamla stan innan vi gick upp till slottet. Vi kom lagom till att högvaktens avlösning med musikkår. 


Sen tog vi oss an representationsvåningarna, skattkammaren och slottskyrkan.

Sen strosade vi lite Gamla stans gränder, åt glass i värmen innan vi tog Djurgårsfärjan ut till Djurgården. Där började vi med att gå på Vasamuseet. 


Jag har varit där hur många gånger som helst, men jag blir lika imponerad varje gång. Dessutom får man nu se mer av skeppet än vad man fick sist jag var där. Sånt gillar vi!


Vi satte oss sedan på O'Learys uteservering och åt mat och tog en öl innan vi gick in på Gröna lund. Jag har varit där många gånger tidigare men aldrig någonsin har jag varit med om maken till så mycket folk. Herre. Gud.



 

Men vi tillbringade någon timme där inne innan vi åkte hem till hotellet. Vi var så trötta. Vi stapplade hem från tunnelbanan. Något möra efter två dagars intensivt turistande.

Nu ska vi packa ihop oss, checka ut och bege oss ner mot stan.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar