söndag 15 juli 2012

K-stin och sjösättning

I helgen har K-stin varit hemma, så igår kom hon hit och vi hände större delen av dagen. Hon kom hit och vi gick en sväng på stan och kikade i affärer och shoppade lite granna. Eftersom det var uppehåll och relativt sett bra väder gick vi till hamnen och åt lunch. Det var mysigt och det var roligt att prata ikapp oss lite.

På kvällen hade jag och Daniel lite välbehövlig kvalitetstid. Vi åt tacos, burrade ner oss i soffan och tittade på film. En riktig toppendag hade jag igår.

Imorse tog jag en sovmorgon. Så pass tillvida att Daniel gav upp hoppet om att få liv i mig och gick upp före mig. Kaffet var klart när jag kom upp och efter en snabb dusch drog vi ner till båtplatsen dit Daniels kompis kom med båten. Det vankades sjösättning!


Vi var tvungna att provåka lite fast det blåste som tusan. Det hoppade rätt friskt och vi blev duschade. Men så dog motorn och det regnade svordomar blandat med skratt.


Efter lite meckande gick det bättre men någon vidare åkning av vart det inte på grund av blåsten. Det får bli en annan dag. Men nu är båten i alla fall i sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar