söndag 29 juli 2012

Bröllop och inflyttningskalas

Det var Emil som blev först ut av mina vänner att gifta sig. Det var meningen att jag och Andréa skulle gå, men hon ringde sig sjuk på förmiddagen. Så jag fick åka dit i ensam majestät. Jag skulle inte missat detta bröllop för allt i världen.

Det var ett underbart bröllop och jag satt och kämpade med gråten. Men när jag fick ont i huvudet gav jag upp och släppte på trycket. Tårarna sprutade och snoret rann. Japp. Där satt jag i min ensamhet och bölade. De var så fina och jag tänkte att den killen jag lärde känna på högstadiet nu stod och gifte sig. Helt sjukt kändes det.



Jag fick skynda mig hem lite granna för att hinna svira om innan det var dags att åka till Karin på inflyttningskalas. Där bjöds det på grillat och marängtårta med jordgubbar. Väldigt väldigt gott.

Idag startade jag dagen med en löptur i solen. Det var svettigt värre fast jag var uppe i tid och snörde på mig skorna redan halv 8. Men det är alltid lika skönt när man är klar. 

I vanliga fall brukar jag vara färdigpackad dagen innan avfärd. Men jag har inte ens börjat. Så det blir dagens projekt - packa resväskan. För imorgon åker mamma och jag till Turkiet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar