tisdag 19 april 2011

Vårstäd och påskpynt

Idag har jag haft en riktig städdag. Inte för att det kanske behövdes så jättemycket men det känns bra i min själ när jag gjort det. Därför gjorde jag det. Jag hade bokat förmiddagens tvättid så jag hävde mig upp ur sängen bäddade ur den, kastade in alla kuddar i tvättmaskinen och jag gav mig ut på en morgonpromenad. Jag saknar studenttiden när man kunde gå ut och gå varje morgon. Det är en bra start på dagen. Och frukosten smakar så mycket bättre.

Det var mulet hela förmiddagen. Vilket jag tyckte var lite bra, då jag kunde vara inne och städa som en tok utan att få dåligt samvete eller luras i solen. I samma veva passade jag på att ta fram mitt påskpynt. Mamma, som har påsken som sin favvohögtid, har år för år smittat mig. Nu är det kycklingar lite här och var i mitt hem.

Min fulcoola godishöna. Mitt barndomsminne.


Äggskalskrukan som inhandlades i Lund.


Kycklingarna som Linda och jag gjorde igår har fått ett hem.

Lagom tills Johanna och jag skulle träffas för att fika sprack himlen upp. Vi satt ute i solen och fikade så vi blev helt varma. Skönt skönt. Och det är bara början på solen!

När jag kom hem tog jag min brassestol som jag köpte i Karlstad igår och satte mig här på innegården. Nu har jag fått fräknar på min nos. Ljuvligt!

1 kommentar:

  1. Vad fint du gjort sötis :)
    Du får spara till en kamera då! Så kan vi ge oss ut på fototurer ihop ;)
    Allt bra idag med?!

    SvaraRadera