söndag 24 april 2011

Påskdagen

Jag vaknade pigg och glad imorse. Lite konstigt med tanke på att det vart få timmars sömn. Jag tror att det är vädret som gör mig strålande.

Jag gav mig ut på en lång morgonpromenad innan jag duschade, åt frukost, vattnade blommorna och packade in större delen av mitt bohag och drog till Stenstorp.

Nu ligger jag på en filt i solen och dricker kaffe.

Daniel är ute och går med hunden och tyckte gott att jag kunde följa med. Men det ville jag då visst inte. Då får jag ränder och skit. Hatar ränder. Jag ligger hellre här på filten och roterar som en kyckling på spett.

Jag introducerar Daniel för Brunorexi-Anna. Jag började med det redan igår. Det är lika bra att han lär sig från början, tänker jag. Jag måste ut i solen. Jag skiter i allt och alla. Jag måste sola. "Daniel, du kan inte ha din hand på min mage. Då kommer inte solen åt. Daniel, du kanske kan sitta lite mer där borta. Du skuggar. Tack. Puss. Du tycker om mig."

Jag ger vårt förhållande fram till Midsommar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar