lördag 16 april 2011

Kvarnstensgruvan

Efter att ha varit och tränat och ätit en andra frukost packade Daniel och jag en picknickpåse och gav oss ut i den fina våren. Idag gick vår tur till Lugnåsberget och kvarnstensgruvan där.

Det blommade fint med både blå- och vitsippor. Så himla fint. Daniel gjorde mig lite finare genom att sätta blommor i mitt hår.





När vi fikat och innan vi drog hem geocatchade vi. Daniel var eld och lågor, medan jag tog det lite mer piano. Daniel är livrädd för ormar så när han lurade ut mig på detta letande efter geocatchen sa jag till honom att "här finns det nog ormar". Jag sa det enbart för att jävlas med honom och han frös till is. Han blev stående och fick då se att 30 cm från hans fot låg det en orm. Jag skrattade så jag höll på att dö. Det var det roligaste med geocatchen. Inte att hitta själva grejen.

På vägen hem stannade vi till på Klosterängen. Där satt vi och filosoferade lite, och kom fram till att där ska vi gifta oss. Man hörde kyrkklockorna och allt. Perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar