måndag 25 april 2011

Annandag påsk

Inatt måste herr Persson drömt att han var en rövare av något slag. Han kastade sig fram och tillbaka i sängen, petade mig i ansiktet två gånger, pratade hejvilt, tände lampan och sen tände lampan igen för att visa hur han gjort. Allt i sömnen. Pratandet har jag vant mig vid. Men allt det andra.

Jag försökte vara en förstående sängkamrat. Jag väckte honom för jag tänkte att han kanske drömde något otäckt, som han höll på och kastade sig. Jag lät honom prata ifred. Men när han tände lampan sa jag att "Daniel, nu är det fan bra." Vilken skitnatt. Svintrött var jag när jag vaknade.

Vi åt frukost ute. Det var bra. Sen har vi tillbringat även denna dag ute på filten. Vi har solat, jag har sovit, vi har tittat i båttidningen, längtat till sommaren och ätit påskägg.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar