onsdag 7 maj 2014

Närhet

Bara för att jag skrev att Sixten sover bra på nätterna så gjorde han såklart inte det inatt. Kan berott på att han sov hela dagen igår, men ändå. Enda sättet att få honom att sova var att ligga näsa mot näsa med honom. Det är så jag måste göra på eftermiddagarna också, eftersom hans närhetsbehov på eftermiddagarna är omättligt.


Jag har i alla fall sovit med mitt huvud i babynestet större delen av natten, vilket gav mig ont i nacken och dålig sömn. Men mysigt var det.

I förmiddags åkte jag och mamma och handlade mat och uträttade lite ärenden. När jag kom in på Colorama sa tjejen som jobbar där: "Åh, din mage är borta! Har allt gått bra?" Då kände jag att "ah, här är jag stamkund".

På vägen hem stannade vi till hos mormor som fick komma hem igår. Härligt att få se henne i sin rätta miljö.

När jag kom hem hittade jag båda mina killar i sängen, så att jag varit borta hela förmiddagen verkar inte ha påverkat någon av dem avsevärt. Det är nästan så jag skulle kunna jobba förmiddagar.

Nu i eftermiddag har jag passat på att vila lite och Daniel har målat väggarna (som han och hans pappa tapetserade klart i söndags) i matsalsdelen. Igår målade han taket en gång. Ja, det händer fortfarande grejer.


Nej, nu ska jag hoppa in i duschen. Sen börjar kvällspasset som innebär hud mot hud framför tv:n. Jag går inte och lägger mig förrän runt 23, vilket jag inte gjort sedan... aldrig. En helt ny värld av tv-program och filmer har öppnat sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar