söndag 25 maj 2014

Mors dag

Idag är det Mors dag. Min första Mors dag! Vi har inte firat det så som vi brukar eftersom alla inte kunde idag, utan vi ska ut och äta middag om några helger. Men Sixten hade, med god hjälp av sin pappa köpt en present till mig.


Jag blev inte så förvånad dock, då jag klart och tydligt proklamerat att jag minsann ville bli uppvaktad såhär första gången. Ha! Men jag blev jätteglad över att jag nu har utökat min smyckesamling.


Igår åkte Daniel och jobbade som vakt. Så när jag rensat avloppet till handfatet och dammsugit hela huset hade jag och Sixten en myskväll framför tv:n. Först tittade vi tillsammans men det dröjde inte länge förrän han somnade.



Det var inte lätt för mig att låta honom sova i spjälsängen. Skulle han, denna lilla varelse, behöva sova helt själv i denna stora säng?


Han sov som en stock men ändå var jag så nära att flytta över honom till mig. För min egen skull alltså. Men så kom jag att tänka på vad min kloka granne sagt: "Det är ju inte barnen som kommer på det" (alla dumma vanor barnen får). Så jag bet ihop och lät honom vara.

Idag har vi varit och röstat och sen kom Daniels pappa hit. De har gjort småfix som att sätta upp lister och sådant där. Jag har tvättat och grejat med småsaker.

Nu sover Sixten på mitt bröst. Dags för honom att inta sin säng och jag likaså. Imorgon ska vi åka och fixa naglarna och sen kommer Ananthi och Camilla hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar