söndag 10 november 2013

Fars Dag

När jag och Lena var i Skövde förra veckan provade jag ett par skor. De var fina, satt bra och hade ett bra pris. Men jag tänkte att jag skulle fundera lite på saken. Och så slog det mig häromdagen att jag glömt att köpa dem. Förvirrad värre. Så igår när jag åkte till Gudhem stannade jag till för att köpa dem. Vilket visade sig vara lite krångligare än vad jag tänkt, men till slut fick jag med dem hem. Plus två kjolar och en tröja. Ha!

Det är inte så ofta vi är hemma hos Daniels föräldrar, så det är extra roligt att vara där. Vi var på hantverksmässan (jag köpte en tomte på ett hjärta) och så åt vi middag och fikade. Jättegott, jätteroligt och jättemysigt.

Idag gick vi upp, åt frulle tillsammans och sen åkte vi samtidigt - jag till Ananthi och Daniel till travet. Ananthi och jag pratade ikapp och så bebismyste jag för andra dagen i rad (igår med Daniels systerdotter).

När vi pratat klart åkte jag till gymmet. Idag vart det inget näsblod, så jag fick en bra tid. Heja heja!

Hungrig som en varg var jag när jag kom hem. Så efter duschen hjälptes jag och mamma åt att laga söndagsmiddag - grynkorv, blomkålsmos, senapssås och lingonsylt. Sen bäddade jag rent i sängen, blev klippt av min mor, tvättat och hängt två maskiner tvätt, skjutsat mamma till tåget, målat lister och jobbat.

Nu har jag ätit tonfisksallad och tittat på det nya avsnittet av Ravenswood. Jag ska precis jämt bara packa jobbväskan, lägga fram kläder för imorgon och borsta tänderna. Sen ska jag hoppa i säng. Och se där, nu traskade herren i huset in. Tur det, för Ravenswood är fan lite läskigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar