söndag 24 november 2013

Nedräkningen har börjat

Idag är det en månad kvar till julafton. Och en vecka kvar till första advent. Det närmar sig. Och det närmar sig med stormsteg! Wiiho! Jag gillar't.

I fredags köpte jag mina första julklappar. Jag är igång! Och det känns fantastiskt bra. Jag vet typ vad jag ska köpa till alla förutom till Danne. Han är alltid svårast. 

Den här helgen har varit helt fullsmockad med roligheter. I fredags kväll var vi på födelsedagsmiddag hos Jonna. Tjejmiddag med mycket prat och mycket skratt. Det är inte riktigt som det har varit, men det är väl så med livet. Det är inte sämre, bara förändrat.

Igår hände det! Vi satte upp utebelysningen. Det var ett jäkla slit och det jävlades med oss, men upp kom det och så himla fint blev det. Jag var precis ute för att ta några kort för att bevisa, men det vart ju bara pannkaka av alltihop. Danne påminde mig om att jag har en bra systemkamera, men jag orkade inte hålla på att föra över bilder och sånt just nu. Det får bli en annan dag. Men här kommer den bästa från mobilen:


Igår kväll var Danne och jag på date i Skövde. Först var vi på Alex Schulmans föreställning och sen åt vi middag. Jag var lite orolig att Daniel skulle tycka att föreställningen skulle vara tråkig, men han skrattade mer än jag.

Inatt vakande jag klockan 2 och var så pigg att jag inte kunde somna om. Kvart i 5 gav jag upp och gick upp och åt frulle. Sen gick jag och la mig och vilade frukost och somnade om och sov någon timme till. Så himla onödigt att hålla på sådär tycker jag.

Hela förmiddagen tillbringade jag med att jobba. Efter middagen åkte vi till min morbror för att fira honom på födelsedagen (grattis grattis till honom), och för att fira min kusin David som fyllde år i förrgår och för att fira min kusin Johan som fyller år om några veckor.

Nu väntar en fullspäckad vecka. Herregudars, vad jag behöver ett lov snart så jag kan få lite lugn och ro. Fyra veckor kvar. Inte för att jag räknar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar