fredag 8 november 2013

Fredag igen

Den här veckan har gått så himla fort. Swisch swosch så är det fredag igen. Och tur är väl det. Jag har sovit så dåligt de senaste nätterna. Vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om på nära två timmar. Sådant gör ju inte underverk på mig. Men det är bara bita ihop och ge sig iväg till jobbet. Och gymmet också för den delen. 

Jag har tydligen tröttnat på att springa för tillfället. Jag tror jag lackade ur när det var så lerigt och jävligt på vägen jag springer så mina skor blev helt skitiga. Då vart jag så sur. Allt är regnet och geocacharnas fel som åker där med sina bilar och slafsar till mina annars så perfekt väg. Nej, nu är det gymmet som gäller. Det tar lite längre tid men träningen sker under kontrollerade former, så att säga. Så istället för att springa in helgen har jag crossat in den. Om jag inte hade börjat blöda näsblod två gånger hade jag fan fått en asbra tid dessutom!

När jag kom hem la jag in en tvätt, bytte om till målarklänningen och målade lite lister, hängde tvätten och sen åt jag och mamma lax och stuvad spenat. Så jäkla gött. Innan jag slog ner rumpen i soffan, där jag sitter nu, dammsög jag övervåningen som gått och blivit eftersatt.

På tal om helgen så är den i princip så uppbokad som den kan bli. Imorgon ska jag, eftersom Daniel redan kommer att vara där, åka till Daniels föräldrar. Vi ska fira Fars dag en dag i förväg eftersom Daniel jobbar hela söndagen. Men vi ska inte bara fira Fars dag, utan jag blev tillfrågad av Daniels mamma och systrar om jag ville följa med på hantverksmässa. Och om jag ville det? Naturligtvis! 

På söndag har jag en date med Ananthi. Och så ska jag måla lite lister och min jobbväska var galet tung när jag släpade hem den i eftermiddags, så den ska jag ta tag i minsann. 

Nu ska jag titta på Idol med ena ögat och läsa bloggar med det andra. Sen är det tidig sänggång. Jag är så trött att jag vill gråta en skvätt.

Och på tal om sovrummet! I veckan premiäreldade Danne och jag i den öppna spisen. Så sjukt mysigt. Och lite lyxigt sådär en vardagskväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar