måndag 4 november 2013

Fyra snabba

Det är hemskt vad tiden går fort när man är ledig. Jag tar fyra snabba, symboliskt för hur fort tiden gått. 

I torsdags åkte jag och Lena till Skövde för lite skön shopping. Jag köpte kläder så jag står mig ett par veckor framöver. När vi åter var i stan åkte jag och veckohandlade. Sen var jag helt slut. 

I fredags hade jag nageltid på morgonen. När jag ändå var i stan passade jag på att gå till gymmet. Ja, det är så man får tänka nu när man bor i skogen. Första gången på många många veckor som jag inte trodde att jag hade astma. Så jävla gött! 
När jag kom hem, duschat och ätit åkte Danne och jag till Colorama för att bestämma färg till hallen. Det var lättare sagt än gjort vill jag lova. Tänkte väl att det gick lite för lätt att välja tapet, för nu kom svårigheten så att säga. Men vi fick med oss en färg hem, och det återstår att se hur det blir. Man kan ju aldrig veta hur det ska te sig förrän det är målat. 
Sen drog vi till Skara för att inhandla diverse manicker på Jula. 
På kvällen kom mina kära syskon för att äta Halloween-middag. Hemmagjord pizza och halloween-tårta. Smaskigt värre! 

Lördag och söndag har bestått av renovering. Jag har återupprättat min målarverkstad i finrummet. Att jag inte kräks på att måla lister är märkligt tycker jag. Nej, det är snarare tvärtom. 


Jag har också bakat nära 50 kladdkakemuffins. Jag vart inte så nöjd med kakan jag bakade förra helgen så jag körde på ett säkert kort. Jag har ju personalfikan på torsdag. 

Nu har en ny vecka kört igång. Jag har varit helt av banan idag. Inte ett rätt har jag gjort. Glömde nog koppla på mitt work-mode. Men men, imorgon är en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar