lördag 16 november 2013

Dagens

Jag vaknade halv nio imorse och hade då sovit i tio och en halv timme. Tänka sig! Jag smög upp, för att inte väcka Danne som kommit hem halv fyra. Jag gjorde mig min helgfrulle; löskokt ägg, vällinggröt, smörgås, kaffe och juice. 

Efter frullen påbörjade jag projektet "våttorka Vita Huset". Det tog ju såklart sin lilla tid och trots att jag lagt ner timtal på att få bort allt damm så är det fortfarande inte rent i vårt hem.

När Danne kommit upp och ätit frulle åkte vi in till stan för att köpa färg till trappan. Resten av dagen har vi tillbringat med att greja här hemma. Jag har varit hos mormor en sväng också. Daniel har påbörjat målningen av trappan. Så nu får man ta vartannat trappsteg. Upp går det väl ok, det bara suger satan i rumpan men det är ju egentligen en bra sak. Ner kommer man knappt. Det finns ju inget att hålla sig i heller, eftersom räckena är nerplockade. 


Vi åt sent omsider middag och passade på att klämma ett avsnitt av Ensam mamma söker och sen åkte Danne för att jobba inatt igen. Jag vet inte vad som hände med att han endast skulle jobba ett pass per helg.. Han kanske tror att jag glömt bort det. Men icke!

Jag ska ta och göra mig klar för bädden. Det gäller att vara pigg imorgon. Vi ska nämligen åka till IKEA imorgon. Karin ska hämtas 10.20 och innan dess ska jag åka till mormor och byta batteri i hennes klocka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar