fredag 25 oktober 2013

TGIF

Imorse när jag gick ut för att hämta tidningen fick jag ett sådant sjukt sug efter en springtur. Luften var så himla frisk, fast det inte var kallt. Solen hade inte gått upp, men jag såg över sjön att den var på väg. Det var helt stjärnklart och månen lyste. Så himla fint. Och fast jag var aptrött och har världens träningsvärk hade jag, om jag varit ledig, dragit på mig träningskläderna och gett mig ut. 

Som tur var höll mitt sug i sig, så när jag kom hem gav jag mig ut på en tur. 21 dagar sedan jag sprang sist. Härligt att få springa in helgen, fast det var så inni helvetes tungt. Och den här helgen känns mer än välkommen. Jag har inga större planer, och det känns så skönt. Jag har dock en att-göra-lista, men det är bara sånt här fixidon. Och listan är till för mitt dåliga minne. Skönt är också att vi får en extra timme, eftersom vi ställer om klockan.

Nu har jag precis gjort mig i ordning för att åka på after work. Det ska blir trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar