lördag 12 oktober 2013

Dagens stök och bök

Idag fick jag mig en välbehövlig sovmorgon. Jag vaknade klockan 9 och hade då klämt 10 timmar med sömn. Så skönt! Men jag lyckades inte helt sova bort mitt halsonda, men inte är det värre heller. Dock vaknade jag med världens skallebank.

Jag gick upp och åt en lång frulle. Ägg, smörgås, vällinggröt, kaffe, juice och en kiwi. Asså, så himla gott. Jag ska banne mig äta samma imorgon. Jag längtar redan!

Jag följde sedan med mamma till mormor. När jag kom hem gick jag in till grannen med en vittvätt och sen anslöt jag mig till Danne och renoveringen. Det har verkligen varit kaos här under veckan som gått. Vi har hoppat över grejer, gått halvt ner i spagat, knött oss fram och famlat i mörker. Och idag blev det ännu värre innan det nu på kvällskvisten blev ordning och någorlunda reda.

Jag har också hunnit med att bädda rent i sängen, tvättat och hängt tre tvättar och lagat mat. Nu är jag helt slut. Jag som skulle ha pluggat idag.. Ah, det är ju som tur är en dag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar