onsdag 30 oktober 2013

Höstledig

Majoriteten av mina arbetskamrater har "jobbat hemifrån" idag, men inte jag. Inte heller Andreas eller Annica, för vi har suttit hela dagen med likabehandlingsarbetet. Vi har skrivit klart planen och gjort det mesta av vår slutuppgift på kursen (som ska vara inne först 23 november). Så jäkla gött känns det. Helt klart värt att sitta 7,5 timmar med det.

Jag åkte direkt från jobbet till gymmet för att köra ett dubbelpass - först crossen och sen power. Bra sätt att starta ledigheten på måste jag säga. Jobbigt och svettigt, men gött.

När jag kom hem la jag in en tvätt, duschade och gjorde mig lite mat som jag nu har ätit framför Bonde söker fru. Herregud, jag skrattar ihjäl mig! Det är ju så roligt.

Daniel är på någon jobbgrej och kommer inte hem förrän imorgon. Jag är ju inte så ledsen över det. Det innebär att jag kan få sova ostört en hel natt. Det ser jag fram emot. Jag ser också fram emot att inte ställa klockan imorgon.

Det sjuka är att jag inte har med mig något jobb hem. Jag kan inte minnas ett lov, eller en helg heller för den delen, då jag inte haft det. Det känns jättekonstigt, men såklart helt underbart. Nu ska jag passa på att njuta av fyra hellediga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar