fredag 11 oktober 2013

Fyra snabba, bland annat

Att jag har rott den här veckan i hamn är helt otroligt. Intensiv, skulle man kunna säga. Fyra snabba? 

Måndag: jobb, gymmet, göra naglar, hemma 20.45.
Tisdag: jobb, sjukhuset (att jag hade lågt blodtryck kunde Daniel inte förstå så som jag härjar), köpte spegel till Karin, hem till Lena, hem för att tvätta, vika tvätt, hänga tvätt, plocka ur och i diskmaskinen, vattna blommorna, göra matlådor.
Onsdag: jobb, dubbelpass på gymmet, hemma 19.30.
Torsdag: jobb, tjejmiddag med Ullis, Mattan och Kjellman i Skövde, hemma 19.45.

Till allt detta hör såklart också de vanliga sysslorna som att äta, duscha, mata katten, kissa och bajsa och göra mina timmar av jobb hemma. 

Idag vaknade jag klockan 5 och upptäckte till min stora förskräckelse att jag hade så ont i halsen att jag nästan inte kan svälja. Jag ba: neeeej! Inte en förkylning också. Så idag blev det ingen träning. Inget springa in helgen här inte. Tråkigt. 
Men inget ont som inte har något gott med sig. Detta gav nämligen tid för Danne och mig att titta på tapeter efter jobbet. Inte lätt det där med tapeter. Särskilt inte när jag i mitt arma huvud vet hur jag vill ha det. Det tog inte allt för lång tid innan vi bestämde oss.

Efter det åkte vi och veckohandlade. Så mycket roligare att handla när man är två.Snabbt och enkelt gick det också. 

Nu ikväll har vi i sedvanlig ordning ätit tacos. Hur kan det vara lika gott varje gång när vi äter det varje vecka?

Min plan är att hoppa i säng tidigt och sova bort min annalkande förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar