torsdag 24 oktober 2013

En mördatvecka pågår

Jag håller på att ta mig igenom en sådan där fullspäckad vecka igen. My god. 

I måndags åkte jag till gymmet efter jobbet. Första träningspasset på 12 dagar och efter förkylning. Behöver jag säga mer? Fyttifan, vad jobbigt det var. Det var vidrigt! 
Precis när jag var klar ringde Karin och bad om skjuts. Så när jag plockat upp henne, mellanlandat hemma för en dusch så skjutsade jag hem henne. Vi stannade dock till på Ebbetorp där jag presenterade mig för mitt kusinbarn Stella.


Blott en vecka gammal. Så liten så det var nästan overkligt.

I tisdags åkte jag direkt från jobbet till Andréa. Vi fikade och pratade och tittade på grejer. När jag kom hem var jag tvungen att fixidona lite. Tvättade en tvätt och röjde lite i köket.

Igår satt jag i intervju med skolinspektionen. Efter jobbet körde jag ett dubbelpass på gymmet. Ångesten inför att gå till gymmet efter i måndags. Inte roligt. Och att jag vaknade halv fem på morgon bidrog inte direkt till lust och pepp. Men som alltid går det bra när man väl kommit dit. Och som tur var så gick det galet mycket bättre än i måndags.

Det är så roligt att träna med Lena. Vi var på power och vad jag skrattade. Jag har till och med fnissat åt det idag. När jag kom hem, duschat, lagt in en tvätt så åt jag kvulle framför Bonde söker fru. I pauserna vek jag tvätt, hängde upp en tvätt och packade Örebro-väskan.

För idag har jag varit i Örebro hela dagen lång. När jag kom tillbaka till stan åkte jag och veckohandlade för 1300 kronor. Vad hände? Ja, jag vet inte.

Nu är jag redo för att ta helg, men det får jag ju inte riktigt än. Det är ju en arbetsdag kvar. Och jag såg att jag fått inte mindre än 14 mail under dagen som jag måste ta tag i innan jag får gå och lägga mig. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar