söndag 6 oktober 2013

Första helgen i oktober

Jaha, hur fort gick inte den här helgen då eller? Igår målade jag lite innan det var dags att göra mig i ordning för att åka in till stan och träffa Karl. Karl, min Karl! Jag blir som ett barn när jag ska träffa honom. Det var härligt att få träffa honom och prata och flamsa ikapp.

Igår var det ingen vanlig dag, för det var mormors födelsedag. Så igår kväll samlades hela släkten hemma hos henne för att äta en supergod middag och tårta.

Jag hade flera saker på min att-göra-lista, och nu sitter jag här och har inte gjort en endaste sak av det. Efter frullen började jag måla, och sen hjälpte jag mamma röja ur garderoberna nere i hallen. Och hoppsansa, så var det dags att skjutsa henne till tåget.

När jag kom hem igen målade jag dörrfodren in till finrummet en fjärde och sista gång. Imorgon kan vi hänga på de fina nymålade dörrarna. Det har hänt mycket i hallen sedan i fredags. Man skulle kunna säga att vi är på gång. Och jag har återigen färg i håret och lite överallt.




Nu har vi ätit tacos och tittat på Ensam mamma söker. Jag laddar upp för en ny arbetsvecka. Jag har något inbokat efter jobbet varje dag utom fredag den här veckan. Det är ju självvalda och roliga saker, men det känns ändå lite jobbigt i min hjärna. Det ger liksom inget utrymme för snedsteg eller oväntade saker.

Nu ska jag packa jobbväskan, ta fram kläder, ladda kaffebryggaren och sen vika in klövarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar