lördag 3 november 2012

Alla Helgon

Jag vet inte vad det är med mig, men jag uppsöker julen den hösten mer än vad jag brukar. Och det säger ju en hel del. Förra helgen var vi ju på Karlsson och tittade på julpynt, i onsdags var jag och Andréa på Falbygdens ost på deras julmarknad och idag drog jag och Daniel till Hellekis Säteri på deras julmarknad.

Vi gick omkring på egendomen och tittade på allt hantverk och all mat och allt som fanns att kika på. 



Det var mysigt fast jag inte fick någon direkt julkänsla. Det var ju trots allt 6 plusgrader och bara början av november, men glöggdoften och de små brasorna som sprakade och luktade ljuvligt gjorde sitt.

Vi köpte bara en sak, men det var ett fynd! Årets julkrans är inhandlad och den är så fin och var relativt billig.

När vi ändå var uppe på Kinnekulle passade vi på att åka en sväng. Jag måste ju se Råbäck när jag är där, annars känns det inte som jag varit på kullen. Och vad kommer då springandes, om inte en hjort. Jag hade så klart inte sinnesnärvaro att få fram kameran när han stod precis vid bilen. Men jag honom ändå på bild.


När vi kom hem kröp jag ner i sängen och klämde två avsnitt av "Heart of Dixie" och sen började vi laga tacos som vi åt framför "Ensam mamma". Vi har kört vårt fredagsmys en dag i efterskott.

Vi har tänt ljus, vilket vi brukar. Eller vi och vi.. Det är väl mer jag än vi. Det är Alla Helgons Dag idag, så det är inte riktigt som det brukar.  
För idag tände vi ljus för alla som inte finns hos oss här idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar