söndag 18 november 2012

Förlossning

Den här helgen har jag vigt åt min examinatiosuppgift. Jag satt till klockan var över 22 i fredags, från 12 till 17 igår och från 9-13 idag. När jag var klar idag kändes det som jag fött ett barn. Inte för att jag vet hur det känns, men jag har slitit! Jag var helt slut och fick lägga mig i soffan för att ta en micropaus. 


Det kändes som jag fått en förlossningspsykos. Inte för jag vet hur det känns men...

När jag vaknat upp ur min psykos åkte jag och Danne ut mot Jula. Lite frisk luft var precis vad jag behövde. Jag satte ett ljus på pappas grav, vi lämnade sommardäcken och vi var hos mormor och fikade.


Igår kväll, som ett skönt avbrott i studierna, sminkade jag till mig och satte på mig glittriga stumpbyxor och åkte till Jonna på födelsedagsmiddag. 


Så god mat, så gott sällskap och väldigt mycket skratt. Fantastisk kväll!

Nu ska Danne och jag ta helg och lagat tacos, tända ljus och mysa ner oss i soffan. För det är jag sååå värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar