fredag 9 november 2012

Ett uselt humör och en jacka eller två

Jag vaknade upp och var på ett synnerligen dåligt humör. Ett humör som sitter i än. Inte ens aggressivt crossande på gymmet kunde bota det. Jag känner för att bita huvudet av någon. Eller så. 

När jag varit på gymmet, duschat och ätit frulle begav jag mig ut för att uträtta några ärenden. Jag var på bibblan och lämnade tillbaka och lånade böcker, jag var och hämtade ut biljetter till konserten som mamma och jag ska på och jag var och köpte en ny vinterjacka. Nej. Jag köpte två! För jag stod där och velade mellan de två och kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha. Så jag köpte båda. De är typ likadana, men den ena har något som den andra inte har och vise versa. Jag får helt enkelt tänka lite på saken och be om smakråd.

När jag kom hem igen satte jag mig för att jobba. Sen fick jag i motljuset se hur dammigt och hårigt det var på golvet så jag tog fram dammsugaren och nu har jag bäddat rent i sängen och städat.

Nu ska jag koka mig lite kaffe och fortsätta jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar