lördag 30 juni 2012

Svårstartad

Jag har stora svårigheter att vakna till liv idag. Jag har sovit som en klubbad inatt. Jag vaknade inte ens när Daniel kom hem. Inte förrän han kom in i sovrummet och annonserade sin hemkomst. Jag som brukar vakna när han sätter nyckeln i dörren. Jag somnade om och märkte inte när han kom och la sig, men har ett vagt minne av att jag skällde på honom när han knödde ut mig på kanten. Och satan vilka beniga ben den karln har. De skulle nog kunna skära genom betong. Om jag mot all förmodan skulle vilja, eller tvingas, byta kille ska jag ta mig ett fetto.

Det är mornar som denna man ska chockstarta sin kropp med ett träningspass, så den vaknar till liv. Men jag ville inte gå upp. Istället låg jag och pratade med en sovande Daniel. Nu är jag inne på min tredje kopp kaffe. Men jag får nog ta och hoppa in i duschen och spruta kallt vatten på huvudet för att sedan kunna börja den här lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar