onsdag 6 juni 2012

Dag utan national

Daniel och jag hade pratat om att eventuellt åka till Karlsborg där det skulle nationaldagsfiras, men vi la ner det efter ett litet familjeråd. Istället åkte vi ut till Jula, där Daniel monterade ihop sin nyinköpta cykel medan jag låg i solen. Det var oerhört roligt att ligga och lyssna på när han mumlade, pratade och resonerade för sig själv.

När vi var klara och kände oss nöjda åkte vi tillbaka in till stan och handlade, åt middag och sen gick vi och vilade. Det var så skööönt att sova middag. Jag tror att jag kan vara den tröttaste människan som går i ett par skor. 

Nu ikväll har vi varit ute och cyklat en sväng så Daniel fick prova sitt nytillskott. 

Det är konstigt ändå, att vara ledig på nationaldagen utan att känna att man ska fira den. Jag har absolut inga traditioner kring denna dag. Det får nästa generation ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar