torsdag 28 juni 2012

Snäll när jag har tid

Jag var först på stranden idag. Ja, det är så en slipsten ska dras. Och jag var ensam ganska länge. Det var skönt. Jag låg och lyssnade på vattnet och fåglarna, och var bra på att sola en halvtimme på varje sida.

Vid halv ett fick jag dock ge mig för att hinna hem och duscha och göra mig i ordning för att åka och luncha med mina brudar. Vi möttes i Töreboda och åt på den nyöppnade restaurangen Mandy's Diner, som är inspirerad av de amerikanska 50- och 60-tals diners(erna?). Vi åt hamburgare allesammans.

Jättegoda. Och om en hamburgare kan vara fräsch, så var de det. Fräscha.

Sen åkte jag till syster Yster som höll på att måla i deras nyköpta hus. Jag har bara sett det från utan, men idag fick jag även se det från innan. 

Jag åkte en omväg hem till stan för att stanna till hos mormor. Andra dagen i rad. Ja, det är nästan så man kan tro att jag skojar. Men det gör jag inte. Mormor blev glatt överraskad, och lika glad blev hon över att jag handlat med mig kakor, godis och jordgubbar till henne. Ha! "Jag är din tvångsmatare!" tjoade jag när jag plockade fram fika till oss.

Vi satte oss ute på verandan, något som mormor inte kunnat tänka sig att hon skulle få göra när hon vaknade imorse, och fikade och pratade strunt. Hon var glad, pigg och pratsam. Hon sa att jag var så snäll som kom dit, och jag sa att jag är snäll när jag har tid. 

Jag är snäll när jag har tid. När jag sa det kändes det som jag satte huvudet på spiken. För det är ju så det har varit under det här läsåret. Bara det att jag inte haft tid. Men nu så. Nu ska jag ta igen.Jag diskade till och med Daniels matlåda igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar