fredag 8 juni 2012

För dom har tagit studenten

Jag vaknade upp och var på ett strålande humör idag. Jag vet faktiskt inte när det hände senast. Jag till och med skreksjöng "Morning has broken" inte mindre än fyra gånger på raken. Att jag sjungit i bilen på vägen till jobbet har nog inte hänt på säkert två månader. Det säger alltså en hel del om min dagsform. 

Två lektioner och två prinsesstårtebitar senare brände jag hem för att möta upp mamma och Svenne på stan för att äta den traditionella studentpizzan. Svennes fina tjej Johanna tog studenten idag så efter lunchen gick vi till holmen och hängde blommor runt hennes hals.


Sen gick jag hem för att slänga in en tvätt i maskinen. Det är ju trots allt fredag. Mamma och Svenne kom upp en sväng och drack kaffe. Mysigt att vara med familjen. Synd bara att Karin jobbade och inte kunde vara med.

Sena eftermiddagen och tidiga kvällen har tillägnats tvätt, renbäddning och städning precis som fredagsrutinen säger. Nu har vi ätit middag och helglugnet har infunnit sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar