torsdag 28 juni 2012

Soligt

Jag är av den bestämda åsikten att jag egentligen är född i fel land. Jag skulle ha varit född i ett varmt och soligt land. För när solen skiner på mig blir jag som en helt annan människa. Igår när solen tittade fram efter att ha varit gömd bakom moln alldeles för länge var jag så jävla snabb ut. Sjukligt snabb var jag!

Jag låg i solen och gottade mig tills det var dags för mig att åka till mormor. Hon fick fråga mig fem gånger om jag inte ville ha lite fika, innan jag kom på att fikar jag - fikar hon. Så jag fick offra mig. Ta en för laget.

Hon ska upp två tårtbitar, en lite större till mig och en lite mindre till sig. Men när hon vände ryggen till bytte jag våra bitar så hon fick den stora. Jag fnissade lite för mig själv. Lilla mormor måste äta. Stora Anna måste det inte.

På vägen hem handlade jag korv och bröd till onsdagsmyset, och efter dusch hoppade Danne och jag på våra cyklar och åkte till Lena och Micke där vi grillade. Man får ju passa på!

Nej. Solen skiner. Gissa vad jag ska göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar