fredag 25 maj 2012

Vilken härlig fredag

Det känns som jag har hoppat direkt ur vinterkläderna i sommarkläderna. Vädret har blivit som jag - allt eller inget, svart eller vitt, kallt eller varmt. Jag älskar värmen och undviker nästan att glutta ut genom fönstret på jobbet, för att slippa se solen som lyser hånfullt när jag inte är i den.

Jag kan inte låta bli att tänka att för varje fin solig varm dag som går, så blir det en färre under semestern. Så jag får nästan lite panik. Jag känner att jag måste ta tillvara på dem när de är här. Vilket givetvis är lite svårt när man jobbar varje dag och dessutom avslutar arbetsområden i fem klasser och allt vad det innebär med rättning och bedömning. Samt att det stundar betygsättning om en vecka. Ho ho ja ja. 

Det gäller att vara effektiv för att hinna med allt. Jag skippade lunchen idag och åt istället en macka en några nötter i bilen när jag brände hem från jobbet för att så snabbt som möjligt kunde ta mig till stranden. Jag hade packat med mig bikinin för att slippa åka hem mellan. 

Jag var inte ensam på Sandviken. Nej då. Vi var 13 personer. Folk badade och jag hade lätt gjort detsamma om jag haft en bikini till att byta med. För satan i hela gatan vad varmt det var! Underbart!


I eftermiddag har jag ändå hunnit med att tvätta, städa, rätta prov, bädda rent i sängen och nu har vi ätit tacos och jag har druckit ett glas vin. 

Nackdelen med värmen är dock att träningen får ta ett steg bak. På sätt och vis önskar jag att jag var instruktör på gymmet eftersom man tvingas dit oavsett väder. Men men.. vem vet, vädret kanske bli skit hela sommaren och i så fall kan jag träna då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar