tisdag 29 maj 2012

Kniven mot strupen-veckan

Det känns lite som att det är en tomteverkstad här hemma. Jag jobbar och sliter som tok. Ja, mer än vad jag brukar faktiskt. Eller också känns det bara så för det är slutspurten nu. På måndag ska betygen vara satta och innan dess är det mycket som ska rättats och bedömas. Herre min ge. Kniven mot strupen. På både mig och eleverna. Det är bara bita ihop och köra och leva med dålig sömn och att pulsen går i 220 hela dagarna. Mitt i allt detta håller jag även på att löneförhandla med min chef. Inte det lättaste. För någon av oss. Hoho jaja. 

Idag har jag skickat in den sista examinationen i min kurs. Det kändes otroligt skönt. En sak att bocka av på min lista.

Nej, nu ska jag kasta mig över min rättningshög. Jag tar ett djupt andetag och dyker. Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar