söndag 20 maj 2012

Pluttens födelsedag och Mors dag i förtid

Nästa söndag är det Mors dag. Det brukar vi ju fira med pompa och ståt. Det var ett par år sedan vi lyckades fira på just den exakt rätta dagen, och så också i år. Nästa helg var det många som inte kunde, så vi har firat idag istället. Det passade väldigt bra eftersom...

GRATTIS GRATTIS till lille plutten som fyller år idag!

Vi har tillbringat dagen på Kinnekulle där vi ätit den fantastiska buffén på Kinnekullegården. Sen åkte vi runt lite och kollade läget på kullen, innan vi stannade vid Munkängarna där vi drack medtaget eftermiddagskaffe och åt mammas goda rabarberkaka.


Medan vi fikade delades det ut presenter till både Svenne och mamma. Jag tror att de båda vart glada för det vi åstadkommit.

Väldigt mätta i magarna och i det vackra vädret gick vi ut och gick en sväng i naturreservatet. 


Man skulle kunna säga att Danne och jag var ganska trötta fram på eftermiddagen. Han jobbade inatt och jag var ju ute och svängde mina lurviga. Så när vi kom hem gosade vi ner oss i soffan. Mysigt. Och min utsikt i soffan var nästintill lika fin som på Kinnekulle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar