söndag 27 maj 2012

Mors Dag

Jag vaknade halv 8 imorse och borde egentligen ha sovit lite till, men solen sken så fint utanför fönstret att jag inte kunde somna om och på så vis sova bort det vackra vädret. Istället hävde jag mig upp och "råkade" även väcka Persson mitt i alltihopa. Jag fixade frukost som vi spisade och sen kunde vi inte riktigt komma överens vad vi skulle göra av denna dag. Jag ville till stranden, medan Daniel ville greja med annat. Och som tur är sitter vi inte ihop, så när jag duschat hoppade jag på järnhästen och brände ner till Sandviken. 

Jag var ganska tidigt ute och därmed ganska ensam till att börja med. Efter ett tag kom ett väldigt gammalt par med varsin brassestol och satte sig vid vattenbrynet. Det var längesedan jag såg något så sött.

Efter ett par timmar kom Daniel farandes med fika och vi tillbringade hela eftermiddagen med att sola och bada. Japp. Premiärbadat har jag gjort idag. Och inte bara en gång.

Kvällen har tillbringats framför datorn med jobb och jobb. 

Om man inte visste att jag firade mamma förra söndagen och även lite igår då hon fick en present, skulle man kunna tycka att jag är en dålig dotter till min mor. Men jag har faktiskt ringt och gratulerat henne när jag frågade om receptet till korvstroganoff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar