fredag 18 maj 2012

Fredag

Man blir ju enna förvirrad av dessa kortveckor hit och kortveckor dit. Vi städade, tvättade, renbäddade, veckohandlade, hyrde film och hade myskväll igår. Och sen när jag insåg att Daniel skulle åka och jobba idag kändes det helt konstigt och fel. Vi brukar ju göra dessa sysslor på fredagar och då brukar ju herr P inte häva sig upp och jobba dagen efter.

Jag lyckades somna om gånger två efter att blivit väckt imorse och kunde ganska pigg och utvilad gå till gymmet. Efter dusch och frulle skulle jag ge mig i kast med Svennes födelsedagspresent, men vem ringde då om inte Karl min Karl. Han undrade om han kunde komma till mig, vilket han givetvis gladerligen kunde, och två minuter senare klev han in genom min dörr.

Åh, vad det var underbart! Han fattas mig, och som tur är inser jag inte hur mycket förrän han är hos mig. Vi drack kaffe och pratade av oss i nära två timmar. 

Sen mötte jag upp Lena på stan. Vi kikade i affärer och åt sushi till lunch. Mjumm mjumm! Jag inhandlade en morsdagpresent och sen satte vi oss på Ströget och drack eftermiddagskaffe. 

Resten av eftermiddagen och förkvällen har jag tillbringat med nosen vid datorn och jobbat. Nu kan jag vara ledig i två dagar utan att ens behöver tänka på jobb eller plugg. Det ska bli skönt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar