lördag 12 maj 2012

Oj då

Jag kom aldrig iväg till Sara. Det bara gick inte. Jag försökte övertyga mig själv om att det inte blir bättre av att sitta hemma. Men jag vill tydligen inte lyssna på mina förnuftiga resonemang. Jag försökte i alla fall. Som jag försökte! Jag var på bolaget, jag tog ut pengar, jag provade ut min outfit och var till och med nere i förrådet för att hämta upp ett par stövlar som skulle passa utmärkt på Olstorp. Sen tog det stopp. Hela jag, sånär som på mitt förnuft, skrek att jag skulle stanna hemma. Så, så fick det vara och så fick det bli. Hoppas att Sara inte blir alltför sur.

Jag tog mig i alla fall i kragen när jag var nere på stan förut, och köpte mig ett par nya löparskor. Jag har inte fått tummen ur fastän jag fick pengar till dem när jag fyllde år.

Nu håller vi tummarna för att de inte ger mig en helvetisk skoskav eller onda benhinnor. På vägen över torget såg jag att de sålde jordgubbar för 25 kronor. Så jag slog till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar