torsdag 29 oktober 2015

18-månaders kontroll och utedag

Idag var det dags för Sixtens 18-månaders kontroll på BVC. Jag fick inför detta besök fylla i två A4 sidor med massor med frågor och när vi kom dit fick Sixten göra diverse tester. Värsta seriösa ju! Jag kom på mig själv med att bli nervös när sköterskan plockade fram diverse attiraljer som Sixtens skulle visa sina kunskaper med.
"Skönt med barn som är skolexemplar" sa sköterskan och jag pustade ut. Han hade växt bra på längden och följde sin viktkurva. Allt frid och fröjd med andra ord.

När vi kom hem vilade vi båda två. Jag fattar inte varför jag inte blir bättre. Så sjuk, så sjuk. Den där (långa) vilan gjorde i alla fall gott kände jag.

Efter middagen gick vi ut i det fina vädret. Sixten grejade i trädgården och jag assisterade så gott jag kunde. 




Sen gick vi till grannens sandlåda där vi blev sittandes länge och väl. 


Vår utomhusvistelse avslutades med en liten gungstund.

Kvällen har vi spenderat med att leka med Duplo och till sist en stund med youtube. 


BVC-sköterskan frågade om Sixten har en egen vilja. Och jag ba "Öhh.. det har han väl haft från dag ett. Nu är den bara väldigt mycket starkare." Som när han vägrade sitta någon annanstans än på soffbordet förut. Maj gad. Vad skola det bliva av denna lilla människa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar