söndag 1 november 2015

Alla helgon

Det här lovet blev ju inte riktigt som jag tänkt mig. Jag hade ju sett framför mig att Sixten och jag skulle gå morgonpromenader, att jag skulle springa och kanske till och med få tid att åka till gymmet, att jag skulle hinna umgås med mina vänner som jag försummar när jag jobbar. Men icke. Istället har jag legat i däck, hostat sönder mig och inte alls varit piggelin.

Men jag har klagar inte. Inte så mycket i alla fall. Jag invigde ju trots allt lovet med en middag med mina tjejer förra lördagen, jag har fikat med Karl i veckan och idag har vi varit hos Ananthi och druckit kaffe.

I fredags var Daniel ledig. Alltså, det finns inget bättre än när hela den lilla familjen är hemma. Inget bättre! Vi åkte till stan och beställde golv till Sixtens blivande rum, åt pannkakslunch och tillbringade eftermiddagen ute i trädgården innan vi åkte till mamma och hade traditionsenlig halloween-pizzakväll med min stora familj.

Igår var vi hos mamma på förmiddagen och när vi kom hem klippte Daniel och Sixten gräs. Eller ja, löv. Så mycket gräs klipptes väl inte. Sixten var tapper. Jag såg det genom fönstret. Men han kunde inte hålla ögonen öppna hur mycket han än ville och kämpade, så Daniel kom in med honom.

Efter middagen åkte vi till min morbror och lämnade tillbaka vedklyven. Och det Sixten tänkte väl att han kommit till himmelriket. Han visste liksom inte vad han skulle titta på. Bengt tog med honom in i kohagen så han fick komma riktigt nära. Sen gick vi till grävmaskinen och provsatt den. Sixten rattade och drog i varenda spak och tryckte på alla knappar han kom åt så det blinkade överallt.


Det var inte speciellt populärt att åka hem kan jag säga.

Vi stannade till vid kyrkogården på vägen hem. Det är ju trots allt All helgons och vi tänker lite extra på de som fattas oss. I mitt fall pappa såklart. Och mormor och morfar.


Idag har vi som sagt varit hos Ananthi och Anders och fikat. Resten av dagen har vi grejat här hemma. Tvättat och plockat och dammsugit det värsta. Jag har förberett oss för en arbetsvecka med allt vad det innebär. Inte för att jag är frisk direkt. Och nu ikväll vart Sixten lite sjukers igen. Jag kanske har smittat tillbaka honom. Men den här gången är det inte min tur att vab:a. Hoppas att det bara var falskt alarm och att det inte blir en sjukstuga här i veckan. 

1 kommentar:

  1. Sixten är ett fornsvenskt namn med rötter i vikingatiden. Namnet är en sammansättning av seger och sten. Sixten är ett mycket passande namn på denne unga man.
    BÅD

    SvaraRadera