söndag 4 oktober 2015

Första helgen i oktober

När jag pratade med Lena förut frågade hon vad jag gjort i helgen. Jag tänkte och tänkte men kunde inte komma på. Status på mig: inte på topp.

Men sen kom jag på! 

Igår gick jag och Sixten en morgonpromenad. När jag duschat och vi ätit åkte jag, K-stin och Christian in till stan och gick lite i affärer. 

På eftermiddagen grejade vi lite i trädgården. När jag handlade i fredags köpte jag lite blommor och grejer. Nu är det höst i vår trädgård.



På kvällen åkte vi till Karin och Matthias för att fira att den sistnämnda fyllde 40 i fredags. Trevligt kalas och god mat. 

Även idag började vi dagen med en morgonpromenad. Så skönt! När jag duschat och ätit frulle kom K-stin och Christian. Daniel provade frackar inför kommande Gåsamiddag och jag hoppade i min balklänning. Precis då kom mamma in genom dörren och vi kunde, som jag misstänkt, konstatera att den måste sys in.

Medan Sixten vilade middag passade jag på att jobba. Fyttifan, vad tung min väska var tung när jag gick hem i fredags. Det blir ju så när man varit ledig. Som tur var sov Sixten väldigt länge, eftersom det blev sent igår, så jag hann jobba undan allt jag skulle. Väskan kommer fysiskt vara lika tung när jag åker till jobbet imorgon, men ack så lätt ändå.

När vi ätit middag gick vi ut men vi hade inget att göra direkt. Så jag ringde till min morbror och frågade om han inte åkte i något roligt åkdon som jag och Sixten kunde göra honom sällskap i. Och visst gjorde han det. Så vi slängde oss i bilen för att åka och tröska.

Idag tröskades det bönor. Sixten var lyrisk och sen fick han tag i en sopborste och städade högt och lågt i tröskan så Bengt tappade koncentrationen och körde galet. Ha!


Det har verkligen varit en fantastisk kväll. Sjön har legat spegelblank och ljuset har varit magiskt.


Nu har jag förberett veckan som komma skall. All tvätt är tvättad och det är någorlunda städat. Matlådor är gjorda, kläder är framlagda, frukosten är förberedd och väskorna packade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar