tisdag 1 september 2015

Shoping i Skövde och höstmys

Jag prövar mig fram för att hitta en morgonrutin som funkar lätt och smidigt. Igår gick det helt ok, men att Sixten skulle äta välling medan jag åt frukost var ingen bra kombo. Han ville inte sitta i sin stol och äta den, utan ligga i mitt knä. Den tiden finns tyvärr inte. Så idag fick han gröt. Perfekt.

Sixten var om möjligt ännu mer ledsen när jag lämnade honom på förskolan idag. Men jag höll god min. Mitt hjärta går i tusen bitar. All min energi går ur mig. Jag säger bara tack gode gud för Anders i cafeterian. Jag går direkt till honom när jag kommer till jobbet och då har han kaffet klart. Så dricker jag mitt kaffe och pratar lite med honom, och sen känns allt mycket bättre.

Efter jobbet idag hämtade Sixten och jag upp mamma och sedan åkte vi till Skövde och shoppade lite. Vi började med att fika.. Så mysigt. Sixten åt en bulle och fick nog en sockerchock. För som han höll låda. Vägrade sitta i vagnen utan sprang runt och härjade med mamma i hasorna. Jag kunde i godan ro gå och kika i affärerna. Jag köpte en klänning och presentpapper till mig själv, och Sixten fick lite byxor och tröjor. Det går åt så mycket kläder att jag inte hinner med att tvätta. 

När vi kom hem fick Sixten sig en dusch och sedan var det dags för honom att hoppa i säng, Daniel och jag har tittat på Paradise Hotel. Så mysigt det är nu när regnet öser ner och det är lite ruggigt. Mysbyxor och tända ljus. Jag älskar hösten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar