söndag 13 september 2015

Snabba veckan som avslutades med en camping

Den här vecka har gått så fort, så jag begriper det inte. Det är så mycket hela tiden och överallt, så jag hinner inte ens andas emellanåt. Och då går väl tiden fort. När man har mycket att göra alltså. När man inte andas går nog tiden jättesakta misstänker jag.

Enda chansen för mig att handla innan vi skulle ut på vår camping-helg var i onsdags. Så när jag hämtat upp Sigge på förskolan drog vi till Ica. Vi stannade till i Jula för att hämta vatten på vägen hem och då var Bengt där på gärdet och tröskade. Sixten, som är helt galen i allt vad maskiner heter, blev så glad när vi hoppade upp och åkte med. Han sa knappt ett ljud på hela tiden. Och det säger en hel del.


I torsdags jobbade jag långdag. Utvecklingssamtal och föräldramöte. Sixten hade såklart somnat när jag kom hem. Det är vidrigt för mig. Till på köpet sov jag i gästrummet eftersom Daniel var jourledig i fredags och det därmed gavs tillfälle för mig att börja fredagen med en springtur.

Asså.. det är inte ljust på morgonen nu. Märks att vi går mot mörkare tider. Men jag tänkte att det säkert skulle ljusna under tiden jag sprang. Det gjorde det inte. Det var så mörkt att jag kan ha trampat på något djur eller i en bajs. Vad vet jag?


Månen väntade på att solen skulle gå upp, precis som jag gjorde.

När jag kom hem i fredags packade vi det sista i husbilen och sedan drog vi iväg. Vi hade bestämt att åka ut en sista gång innan vi ska ställa in den och att vi skulle åka ensamma för andra gången sedan vi köpt den. Och för att slå två flugor i en smäll åkte vi till Ullared. Sixten behövde lite ytterkläder och mer Duplo.

Vi bodde på campingen och när vi ätit frulle igår hoppade vi på shoppingbussen och åkte till varuhuset. Vi fick med oss det viktigaste och när det började tjocka på med folk och hungern trängde sig på åkte vi tillbaka till husbilen och åt middag.

Sixtens skötte sig exemplariskt under vårt handlande, sov och grejer, så han fick Duplo som belöning. Det hade han ju såklart fått ändå, eftersom det var en av anledningarna till att vi åkte dit.


När vi ätit vilade vi lite och fram på eftermiddagen åkte vi tillbaka och fikade och handlade lite till.

Vi har haft så mysigt och roligt. Jag har skrattat jättemycket.


Efter att vi ätit frukost imorse packade vi ihop oss och åkte hemåt. Vi ville inte komma hem för sent eftersom vi hade mycket att packa in och upp. Och det är ju en ny vecka imorgon som måste förberedas.

Nu är allt uppackat, sängarna renbäddade, en tvätt är tvättad, smörgåsar och matlådor är gjorda, Sixten är badad, våra väskor är packade och våra kläder är framlagda. Jag har också hunnit jobba så jag har veckan under kontroll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar