torsdag 1 januari 2015

Mindre bra start

Jag vaknade upp på värsta tänkbara humör imorse, denna första dag på det nya året. Inte så bra start. Jag kände att jag hade kunnat ha ihjäl något eller någon. Men nu har snart dagen gått och alla lever och har hälsan.

Det har blivit många sena kvällar i rad och inga tuppeluringar på dagen och då blir jag sådan.
När jag plockat i ordning och städat och skurat hela huset samt tvättat tre tvättar kändes det lite bättre. Det har tagit mig hela dagen att få ordning och reda här hemma. Kaos. Ingenting låg på rätt plats. Katten kommer in med sina skitiga fötter och sätter sina avtryck på golv och min fina vita trappa. Jag tyckte det var så nyss jag storstädade. Jag har som policy att det ska kunna komma oväntade besök utan att jag ska känna att jag skäms över mitt hem. Så har inte varit fallet den senaste veckan.

När jag blivit på bättre humör åt vi tacos och nu tittar vi på film. Tänk att en dag som börjat så dåligt ändå kunde ordna upp sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar