måndag 5 januari 2015

En uppdatering utan lust

Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att jag är gravid. Den här tröttheten jag känt de senaste dagarna tillsammans med bristen på lust att göra någonting. Plus att mitt luktsinne är helt galet och att jag inte kan somna utan att en kroppsdel snuddar vid Daniels hud och att jag sover dåligt på nätterna. Jag har varit med om det här förut. Kanske är det mitt undermedvetna som säger till mig att göra en "Madde". Ha!
 
Jag försöker tänka tillbaka på vad jag gjort de senaste dagarna. Tittade i mobilen för att se vad jag dokumenterat. Men jag har inte tagit ett endaste kort. Det säger mycket. Jag brukar ju ta massor med bilder.
 
I fredags vet jag att vi var i stan och tittade på ny spis. Den som vi ville ha kostade 25000 kr och då fick jag en chock och en liten depression. Vi är ju inte gjorde av pengar heller.
 
I lördags var jag på power. Jag tänkte flera gånger förra veckan att jag skulle ut och springa, men jag kom mig aldrig för. Och jag fick tvinga mig till gymmet i lördags. Det är fan illa ställt när jag inte ens känner för att träna. Men när jag väl var där och insåg att jag inte tappat så mycket som jag trott, så kändes det rätt bra. Jag har ju faktiskt gått mina morgonpromenader..
 
Jag lyckades låsa in mig på toaletten på gymmet. Jag fick lite panik. Man ska aldrig gå på en offentlig toalett utan att ta med mobilen. Jag kom på att Ananthi säkert skulle sakna mig om jag inte var på plats. Men ut kom jag till slut med lite hjälp och jag kom i tid till passet.
 
På eftermiddagen var jag, Daniel och Sixten och fikade hemma hos Ananthi och Anders. Det var mycket trevligt och roligt.
 
Igår började Sixten och jag dagen med att gå ut och gå. När jag duschat och vi ätit frulle åkte vi till Lena och drack förmiddagskaffe. Det var längesen vi träffades så vi hade mycket att prata om.
 
Idag har vi varit i Falköping. Daniels syster har gjort mina naglar eftersom hon går en kurs. På vägen hem stannade vi till i Gudhem och hämtade Daniels handskar och jacka som han glömt på jul. Vi stannade också till i Skövde och hämtade ut mina muggar och skålar som jag beställt.
 
Eftersom jag tycker det är så tråkigt att skriva inlägg utan bild kommer här en från när vi firade jul med Daniels pappas släkt.


Ah, jag glömde nämna att jag jobbat en massa. Jag har planerat och gjort material till ett helt arbetsområde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar