fredag 23 januari 2015

Gårdagens och dagens

Jag och Lena hade bestämt att hon skulle komma hit och fika så som igår. Men sen fick vi upp ögonen för att det var superduperrea på Team Sportia i stan så vi bestämde oss för att åka dit. Och det var vi ju inte ensamma om. Fyttifan vad folk. Vi kom alltså nästan inte in genom dörren för att det var så fullt med människor. Men vi plogade oss in med våra barnvagnar och en och en halv timme senare, efter att ha haft över 150 pers framför oss i kön, kom vi ut. Jag med ett par nya skor och träningsbyxor, och Lena med diverse. Jag var ute efter en skivstång också, men det fanns inga. Whop! Födelsedagspresent.

Något matta gick vi och fikade. Jag åt årets första men inte sista semla. Den satt som ett smäck.  Precis som mina nya skor och mina nya bralls.

Sigge somnade som en stock i bilen så jag drog vägen om Töreboda och hämtade Karins räkningar.

Det var ju lite tråkigt att Daniel inte kom hem, men vi fördrev tiden genom att bada och busa. Sixten kom på att han kunde bli jagad, istället för att jaga. Åh, vad jag har försökt att lära honom det. Men han stannar alltid upp och väntar på mig. Igår förstod han äntligen att han kunde springa långväga i hallen med mig i hasorna. Han skrattade så han kiknade. Nu när jag skriver det här kom jag på att det kanske är en jättedum sak att lära honom. Tänk när han kan springa på riktigt. Alltså utan gåstolen. Jag kommer få jaga ihjäl mig. Bra för kondisen dock.

Idag har vi som vanligt startat dagen med en morgonpromenad. Den sjätte den här veckan, eftersom RunKeeper börjar veckan på söndagar. Idag tog vi sällskap med Elin och Stella. Annars har jag den här veckan haft sällskap av Tvillingpodden. Alltså, jag skrattar högt åt och med de där tjejerna. Helt galna. Och deras skratt är så smittande. Ett tips på podd, särskilt om man är en mamma. Jag skrattar så högt att jag väcker Sixten.


I övrigt så har jag bäddat rent i sängen, tvättat och städat huset. Vi har hämtat mamma vid tåget och nu har jag packat Sixtens övernattningsväska. Imorgon när jag varit och tränat ska vi åka till Gudhem och sova över där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar