söndag 29 september 2013

London

I torsdags kom Karin och plockade upp mig efter jobbet och vi åkte raka vägen ner till Göteborg. Där blev vi bjudna på god middag innan det var dags för oss bege oss mot flygplatsen. Tjejresa till London stod på schemat!

Vi hade egentligen inga direkta planer för våra dagar i London, mer än att gå på Madame Tussauds. Mamma och jag hade aldrig varit i London innan, så vi tänkte mest bara strosa. Men shit vad mycket vi hann med.

I fredags gick vi direkt från frukostbordet till Madame Tussauds. Vi tänkte att det var lika bra att börja med det. 



Sen kan man säga att vi gick en hel del den dagen. Vi gick till Piccadilly Cirkus, Trafalgar Square, Buckingham Palace och genom Hyde Park.








När vi varit på hotellrummet och vilat fötterna några minuter gick vi och åt. Sen gick vi på en shoppingtur.

I går morse packade vi, åt frulle, checkade ut och tog tunnelbanan till Big Ben och Westminster Abbey.




Resten av dagen tillbringades i affärer innan det var dags att ta flyget hem. London var inte alls som jag tänkt mig. Mycket bättre faktiskt. Väldigt trevlig och lugn. Lugnare än Stockholm. Hit får jag åka igen! Och såklart var det fantastiskt roligt att åka på en tjejminisemester med mamma och Karin. Vad roligt vi har haft! Mer av sånt här, säger jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar