lördag 14 september 2013

Dagens bestyr

Tro det eller ej, men jag började dagen med en löptur. Det finns ju inget bättre sätt att starta dagen på. När jag duschat gjorde Daniel mig sällskap till frullen. Det händer ju inte för ofta, så det känns nästan lite högtidligt. Väldigt mysigt. 

Jag vaknade mitt i natten av att det slog mig att vi måste måla ytterdörren på insidan medan det fortfarande är någorlunda varmt ute. Då måste den slipas först, och det visste jag att Daniel inte skulle hinna hjälpa mig med eftersom han bygger ute. Jag vågar nämligen inte slipa med Daniels monsterslipmaskin. Jag har testat, men den är fan läskig. Jag är så rädd att jag ska slinta och slipa av mig huden.

Så när vi satt där och åt frulle berättade jag om min lilla panikattack inatt och frågade om vi inte kunde åka och köpa en slipmaskin som jag kände att jag kan hantera. Eftersom Danne är snällast i världen, och att han ändå skulle till brädgården så vart det så.

Efter frullen åkte vi så in till stan och uträttade lite ärenden. Jag fick min slipmaskin och mina blommor och Danne fick sitt. 

Under dagen har jag tvättat två maskiner tvätt och vikt tre, bäddat rent i sängen, planterat höstblommor, lagat asgod kycklinggryta samt slipat och grundmålat dörren.




Nu förtjänar vi en kväll i soffan tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar