lördag 21 september 2013

Längan x 2

Fram till i torsdags eftermiddag var min helg helt obokad. Men så kan jag ju inte ha det - ha två oplanerade helger i rad. I torsdags bestämdes det så lite hastigt och lustigt att det ska bli kräftskiva så som i ikväll. Jag och tjejerna. Åh, vad jag, sedan i torsdag och fortfarande, ser fram mot detta! Ja, jag tycker att det ska bli så roligt att jag tog på mig att handla allt inför kvällen och göra ostpaj. Redan i torsdags bestämde jag till och med vad jag ska ha på mig.

Jag gick och la mig alldeles för sent igår fast jag var trött. Jag fastnade i en film. Men imorse vaknade jag pigg och gav mig ut på en löptur. Kallt! Bara 5 grader. Så idag kunde jag inte springa i shorts och inne. Nej, jag fick ta på mig ett på längre brallor och min löparjacka.

Nu har jag således duschat, ätit frulle, målat tånaglarna och lagt in en tvätt. Mamma bakar bröd och jag kan liksom inte beskriva min längtan efter att få äta en varm nybakad smörgås. När hon är klar i köket ska jag baka min ostpaj. Jag måste bara hitta pajformen i någon av flyttlådorna som ännu inte är uppackad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar