fredag 13 september 2013

Fredagen den trettonde

Nu har jag tagit helg! Min kompis säger att det bara är folk som inte trivs med sitt jobb som längtar efter helgen. Jag ser det inte så. Jag älskar mitt jobb, men jag längtar efter helgen eftersom jag trivs bättre att vara hemma.

Jag inledde helgen med en löptur. Så himla skönt att få springa ur sig veckan. Inte för att det har varit en dålig vecka på något vis, men det är ändå gött att få springa in helgen.

Det här är första helgen på.. alltså jag vet inte när, som jag inte har något planerat. Och det känns så himla skönt.Jag ska pula lite här hemma; tvätta, städa och plantera blommor. Jag ska motionera i vackert väder. Jag ska jobba lite när jag känner för det. Jag ska bara vara och ladda batterierna. Jag är av någon märklig anledning galet trött och sliten.

Nu ska jag börja laga tacos. Det är fredagsmys på gång. Men Danne P har gått och blivit Byggare Bob. Han bygger och bygger och vägrar släppa hammaren. Pass på! Nu kommer han visst här. Dags för mig att steka köttfärs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar