måndag 1 juli 2013

Juli

Jag får ett sting av panik av att det är första juli idag. Å ena sidan känns det som sommaren snart är slut. Å andra sidan känns det som att den inte har börjat. Jag har inte badat en endaste gång ännu. Jag saknar de varma ljumma kvällarna. Jag åt glass i hamnen för första gången igår kväll. Helt fel alltihop.

Jag inledde denna månad med en springtur. Och jag då! Satte personbästa dagen till ära. Det har varit så himla tungt att springa det senaste och jag har tänkt att det säkert beror på att jag blivit något kilo tyngre. Jag tjockar alltid till mig på sommaren. Men idag gjorde det tydligen inget att jag inte är lika lätt på foten. 33.18.

När jag kom hem duschade jag, hängde jag ut tvätten som jag satt på innan jag gav mig ut i skogen och plockade jag med mig smultron från min lilla smultronodling som jag hade i min fukostkvarg. Gött som bara den.


Sen väckte jag Danne som är hemma och sjukskriven, åt frulle och nu sitter jag så här.

Dagen bjuder på en tripp till Lidköping (vad håller jag på med egentligen?) och lite ärenden i stan. Sen ska jag nog åka förbi och hälsa på Lena och Micke i deras nya hus. Ah, det är min dagsplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar