torsdag 18 juli 2013

Miami Beach

Igår kom vi till Miami Beach. När vi lämnade Key West igår hade himlen öppnat sig, men vi körde ifrån det och när vi kom fram hit höll det i alla fall upp.

Vi checkade in på hotellet och gav oss sedan ut på en promenad för att spana in omgivningarna. Miami Beach är känd för stranden här, South Beach, så dit gick vi först. Sen gick vi strandpromenaden till Ocean Drive som är välkänt för sina gamla färgglada hus. Mamma har tagit bilderna nedan.




Inatt har det åskat och regnat så jag vet inte vad. Det går liksom inte ens att jämföra med åskovädren hemma. Det är helt sjukt här. Det är skyfall och blixtar som avlöser varandra konstant. Tur att det är varmt ändå. Man kan gå i shorts och linne fast det regnar. Så så illa är det ju trots allt inte.

Eftersom det regnade tog vi oss en sovmorgon. Jag vakande inte förrän klockan 9. Då åt vi frulle och sen gick jag in i en liten depression. Det slutade aldrig regna. Så vad gör man i Miami när det bara öser ner? Jo, man tröstshoppar.

Idag har jag således inhandlat två par Converce, en handväska och ett par shorts. Sammanlagt under denna resa har jag därmed köpt fyra par skor, en handväska, en resväska och ett par shorts. Och så lite smågrejer såklart.

När vi kom hem från vårt shoppande nu ikväll kände jag mig pigg och alert så jag gick till hotellets gym och sprang en sexa. Det har varit lite dåligt på träningsfronten. En morgonprommis har det blivit. Sen har vi ju gått en hel del förutom det. Så jag var verkligen träningssugen. Trots att det var någorlunda svalt så höll jag på att svettas ihjäl. Det är fuktigt här kan jag lova. När jag sprungit klart kändes det så jäkla gött. Och jag känner nu att jag kommer ha träningsvärk imorgon.

På tal om imorgon.. vi har precis tittat på vädret på tv och det ska regna imorgon också. Vi har lite otur med vädret skulle jag vilja påstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar