söndag 14 juli 2013

En bildbomb

Under de senaste fyra dagarna har vi hunnit med en himla massa. Vi har till exempel förflyttat oss och bor nu på vårt fjärde hotell, vi varit på Universal studios, Sea World och Kennedy Space Centre.

På Universal studios åkte vi de flesta berg-och-dalbanor och andra liknande åkattraktioner. Och som jag skrek.





Förutom alla åkattraktioner fanns det mycket att titta på.







Jag kan säga att det inte är en promenad i parken att göra sådana här utflykter i värmen. För jösses vad varmt här är. För att inte tala om fuktigt.

Men vi är inte dom som är dom, utan påföljande dag åkte vi till Sea World. Låt mig tänka.. det måste varit i förrgår och då var det torsdag va? I torsdags var vi på Sea World. Och i onsdags var vi på Universal. Jag är helt dagsvill.

När vi parkerade på Sea World kom det en Rav4 (en sådan bil jag kör hemma) och ställde sig bredvid bilen vi har nu. Det är ju så man skrattar ihjäl sig. Fatta vilket monster vi åker runt i!


 Inne i parken fick vi se massor av djur. Mina personliga favoriter var delfinerna och späckhuggarna.









Igår morse packade vi bilen och åkte mot Cape Canavral och Kennedy Space Centre. Vi fick titta på raketer, rymdfärjor och uppskjutningsrampen. Vi fick åka i en simulator av hur det var att åka upp i rymden och vi tittade på en ashäftig 3D film där man fick vara med ute i rymden och på en rymdstation.





 



Eftersom vi inte hade fler hotell bokade letade vi upp ett motell nära havet. Och nära havet blev det. Närmare bestämt på stranden. Så jävla gött. 


Så idag har jag sovit länge, ätit frulle ute i solen med havsutsikt, badat i Atlanten, i poolen och sen i havet igen. 


Allt detta innan klockan 11 då vi checkade ut för att åter åka till västkusten. 

Inte heller till inatt hade vi något bokat, utan hamnade i Sanibel. Med den här utsikten från sängen:


Vi gick genast ner till havet och tog ett kvällsdopp. Jag började dagen med att bada i Atlanten och avslutade den med att bada i Mexikanska golfen. Det är inte illa. Inte illa alls.


Imorgon ska vi röra oss neråt Everglades. Vi har redan sett alligatorer i det fria men vi vill ha mer, mer, mer! På måndag ska vi fortsätta neråt och om vi hinner ska vi till Key West. Så är våra planer för de kommande två dagarna.

En bildbomb jag sa, en bildbomb det va!
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar